Rozstřik paliva
funkční charakteristika palivového vstřikovače
Vstřikovače v motoru

- Co vidíte, když jsou vstřikovače v motoru. NIC!
- Jak vypadá rozstřikování paliva?
- Kolik paliva se dodává?
- Je nějaký problém s funkční charakteristikou?
- Co to vlastně vstřikovače jsou?
Jaký je správný obrazec rozstřiku?

Řízení rozstřiku paliva

Uvidíte-li příčinu, pochopíte problém
Přívod paliva - množství paliva a distribuce
Přívod a distribuci paliva lze jak měřit tak vizuálně zkoumat. Distribuce se měří podle délky průniku do přívodní trubky. V ideálním případě by všechny průniky měly mít stejnou délku. Nerovnoměrnost v délce distribuce by způsobila změnu poměru vzduch/palivo a měla za následek některý z výše uvedených příznaků.

Který obrazec je podle vás správný?

Které z nich jsou ve vašem motoru a proč?
Pochopení tvaru obrazců rozstřiku

Nové vstřikovače nemusí problém vyřešit

Správné obrazce rozstřiku jsou nezbytné pro správný výkon, hospodárnost s palivem, provozní vlastnosti a emise výfukových zplodin. Nové vstřikovače nezaručují správné obrazce rozstřiku, jak je patrné z tohoto obrázku.

Druhy a tvary rozstřiku
Obrazec rozstřiku má dvě hlavní funkce:
- Zajistit rovnoměrnou distribuci paliva na určité místo.
- Rozprášit palivo rovnoměrně na určitém místě.
Dojde-li ke změně distribuce nebo rozprachu, dojde ke změně směsi ve spalovací komoře, což bude mít za následek problémy s volnoběhem, výkonností, hospodárností a emisemi. U simultánních vstřikovacích systémů se rozstřik považoval za důležitý; u sekvenčních vstřikovacích systémů je obrazec rozstřiku životně důležitý pro správný chod motoru a funkci komponentů, které mají na starosti řízení emisí.
Konstrukce, která splní požadavky
