Přímé vstřikování benzínu
GDI - Gasoline Direct Injection
Přívod paliva
- Palivo se vstřikuje pod velmi vysokým tlakem přímo do spalovací komory.
- Palivo se do motoru vstřikuje pod tlakem 50 - 120 bar.
Řízení rozstřiku paliva
- Krátká distribuce paliva (délka rozstřiku před rozprachem).
- Široký rozprach (vyprchání paliva).
- Poměr vzduchu a paliva až 40 : 1.

Mitsubishi GDI

Řizení rozstřiku paliva

Tyto vstřikovače GDI od Mitsubishi musejí mít krátkou distribuci a širokou distribuci, aby se zajistil přívod maximálního množství paliva do spalovací komory ve spalitelné podobě. Špatný rozprach by měl za následek hromadění uhlíku na hrotu vstřikovače a výfukových ventilech.
Přívod paliva

Průtoky je možné vidět a změřit. 10% nerovnováha v přívodu paliva při tlaku 3 bar bude 10% nerovnováhou také při tlaku 30 bar. Problém pochopíte pouze uvidíteli rozdíl. Demontáž vstřikovačů GDI je obtížná a nákladná. Před opětovnou montáží je totiž důležité zajistit, aby byly ve správném stavu, i když jsou nové! Hledejte příčinu problému, ne důsledek skutečného problému.
Začínající problémy

Čekají nás problémy?
Toyta Avensis - GDI
Před

Problém vyřešen!
Špatná distribuce paliva a rozprach způsobí:
- problémy při startování
- zanášení sacího ventilu a jeho zablokování
- vymletí vrtání
- ztrátu komprese
- nános na kyslíkovém čidle
- pomalou reakční dobu lambda sondy a ucpání nebo selhání výfuku z katalyzátoru
- závažnou ztrátu výkonu motoru
- příliš vysoké emise výfukových zplodin
- špatné hospodaření s palivem
- problémy s volnoběhem
- nedostatek výkonu
- špatné provozní vlastnosti
Po

Spravíte i to, co nevidíte!

Toyta Avensis - GDI

Bosch GDI - zkosený rozstřik

Siemens GDI